מי ידאג לקשישים? • המרכז היחיד לקשישים החרדים בבירה ייסגר

    ארי וידר No Comments on מי ידאג לקשישים? • המרכז היחיד לקשישים החרדים בבירה ייסגר
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חשש כי קשישי ירושלים החרדים לא יזכו לקבל את השירותים שמקביליהם שאינם חרדים זוכים לה, כך עולה מהסיפור שנחשף היום בין מפעילת מרכז היום לקשיש החרדי נווה שמחה – המשמש כמרכז היום היחיד לקשיש החרדי בירושלים ל'מוסד לביטוח לאומי'.

    בשנה האחרונה פועל מרכז היום לקשיש החרדי במעון ההורים 'נווה שמחה' בשכונת מטרסדורף בירושלים, בו מקבלים עשרות קשישים חרדים, שאינם תושבי מעון ההורים, מגוון שירותים ופעילויות במהלך שעות היום.

    מרכז היום מספק ארוחות לקשישים, שירותי רחצה, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, פעילות גופנית, בדיקות רפואיות, עבודה סוציאלית וייעוץ גריאטרי.

    מהמידע שהגיע ממשפחות השוהים במרכז יום לאתר 'קול חי' עולה כי בין מעון ההורים 'נווה שמחה' המפעילה את מרכז היום המשמש כמרכז יחיד לקשישים החרדים בירושלים לבין המוסד לביטוח לאומי – התגלעו לכאורה סכסוכים שעלולים לגרום כבר בקרוב להפסקת הפעלת מרכז היום לקשיש.

    הגורם המפנה את הקשישים החרדים הינו עיריית ירושלים, ומי שממן את הפעילות זהו המוסד לביטוח לאומי.

    לטענת מנהלי מעון ההורים 'נווה שמחה' הפרויקט אינו כדאי להם כלכלית, וזאת בשל שינויים שנערכו בתקציבי המוסד לביטוח לאומי המופנים לקשישים, ועל כן הפרויקט עומד בפני סיום כבר בקרוב. התוצאה תהיה שלעשרות קשישים חרדים שזכו עד היום משירותי המרכז לקשיש, לא יהיו שירותים המותאמים לאורח חייהם ובכשרות עליהם הם מקפידים.

    "כאשר קשיש לדוגמה אינו מופיע באחד הימים, אנחנו לא מקבלים עליו תשלום", מסביר לאתר 'קול חי' אחד ממנהלי 'נווה שמחה' את אחת הבעיות הכלכליות, "הדבר הזה גורם לנו נזקים כלכליים מאחר שאנחנו מכינים לו את הארוחות כרגיל וכך גם את שאר השירותים, ואם קשישים נעדרים מסיבותיהם שלהם, אנחנו לא מקבלים את הכסף עבורם".

    במוסד מכחישים כי יש סכסוך בינם לבין המוסד לביטוח הלאומי.

    עם זאת, ב'מוסד לביטוח לאומי' הגרסה שונה לחלוטין. לדברי המוסד, מעון ההורים 'נווה שמחה' לא מחזיק באישורים ואינו עומד בקריטריונים הנדרשים להפעלת מרכז היום.

    "הביטוח הלאומי חותם עם מרכזי היום על הסכמים ובתנאי שיהיה בידם האישורים המבוקשים", אומרים בביטוח הלאומי לאתר 'קול חי' ומוסיפים כי "למרכז היום "נווה שמחה" אין אישור תקף של משרד הרווחה ונספח ביטוח תקין. אנו מבקשים מהם להעביר את המסמכים המבוקשים במהירות וכך נוכל להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה".

    אלא שב'נווה שמחה' מכחישים נחרצות את הנטען בתגובת הביטוח הלאומי ואומרים "יש לנו אישור תקף של משרד הרווחה, ואנחנו דווקא אלה שביקשנו להפסיק את הפעלת המרכז מאחר שבתנאים הנוכחיים זה לא משתלם לנו כלכלית".

    כך או כך נראה כי הקשישים החרדים שעלולים להפסיד את הפעילות שמגיעה להם כחוק.



    0 תגובות